شنبه 10 آبان 1399
مشاور و دستیار ویژه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد:

درخواست تکمیل اسناد بابت بدهی ارزی ثبت سفارش های بدون انتقال ارز حسب اعلام بانک مرکزی

تاريخ:دوم خرداد 1397 ساعت 15:22   |   کد : 2906   |   مشاهده: 13656
موارد تکمیل اسناد بابت بدهی ارزی ثبت سفارش های بدون انتقال ارز حسب اعلام بانک مرکزی از سوی مشاور و دستیار ویژه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام شد.
درخواست تکمیل اسناد بابت بدهی ارزی ثبت سفارش های بدون انتقال ارز حسب اعلام بانک مرکزی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، مهندس مزینانی مشاور و دستیار ویژه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: پیرو اطلاعیه های قبلی در خصوص اعلام بدهی ارزی ثبت سفارش های بدون انتقال ارز در سال 1396 توسط شرکت های تجهیزات پزشکی و با توجه به جلسات برگزار شده با بانک مرکزی، لازم است شرکت های تجهیزات پزشکی مطابق اطلاعیه ذیل نسبت به تکمیل اطلاعاتی درخواستی بانک مرکزی تا پایان روز 97/03/06 اقدام نمایند.

متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد:
مدیرعامل محترم کلیه شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی
پیرو نامه شماره 3323/664 مورخ 97/02/30 و برابر اعلام مورخ 97/02/30بانک مرکزی مبنی بر لزوم ارائه اسناد، مدارک و سوابق ثبت سفارشات بدون انتقال ارز موضوع بدهی شرکت های تجهیزات پزشکی از ابتدای سال 1396 لغایت 97/02/02 که از سوی وزارت متبوع در حال پیگیری می باشد، به منظور بررسی و کارشناسی و صحه گزاری اظهارات، مقتضی است دستور فرمایید حداکثر تا پایان روز یکشنبه 97/03/06 با مراجعه به لینک اعلام شده قبلی در کارتابل سامانه های تجهیزات پزشکی از سایت www.imed.ir با نام " تکمیل اطلاعات بدهی ثبت سفارشات بدون انتقال ارز"، در قسمت لیست فرم های ارسالی نسبت به تکمیل، ویرایش، اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نظر بانک مرکزی به ازای هر کوتاژ در لینک مذکور به شرح ذیل اقدام نمایند.

1- , preform Invoice، Packing list، برگ سبز گمرکی، گواهی مبداء و مستندات سایر هزینه از مبداء حمل تا انبار شرکت

2- تصاویر فاکتورهای فروش شرکت بابت کالاهای فروخته شده از محل ثبت سفارشات مذکور

3- فهرست موجودی انبار شرکت با ذکر مبلغ ارزی بابت کالاهای فروخته نشده از محل ثبت سفارشات مذکور

4- مشخص نمودن نوع کالای ثبت سفارش (مصرفی، سرمایه ای و یا مواد اولیه، قطعات یدکی) و اینکه آیا وسیله پزشکی مصرفی موضوع ثبت سفارش دارای قیمت در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی است؟

بدیهی است موضوع نامه مربوط به آن دسته از اینویس های(invoice) ثبت سفارشات بدون انتقال ارزی است که کالای آن ترخیص شده اند ولی شرکت واردکننده به کمپانی خارجی بدهی ارزی دارد و باتوجه به تصویب نامه هیأت وزیران سال جاری مبنی بر ساماندهی بازار ارز تاکنون موفق به دریافت ارز نشده است (ذکر میزان بدهی ایفاد نشده الزامی است). لذا برای ثبت سفارشاتی که کالاهای آن موجود درگمرک و یا در حال حمل هستند شرکت ها باید خارج از این بررسی از طریق بانک های عامل جهت تخصیص ارز و ترخیص اقدام نمایند.

با عنایت به ارسال اطلاعات ثبت سفارشات قبلی به بانک مرکزی، "فقط" اطلاعات و درخواستهایی که قبلاً به این اداره کل ارسال گردیده است، می بایست تکمیل گردد.
در خصوص ارایه مستندات با حجم زیاد فاکتور فروش و اسناد موجودی انبار ، در قالب CD بصورت مکتوب به اداره نظارت سرکار خانم محمدی تحویل گردد.
لازم به ذکر است مسئولیت صحت اسناد و مدارک به عهده شرکت می باشد و درصورت مشاهده گرانفروشی و یا هرگونه تخلف و یا مغایرت در ارائه اسناد و اطلاعات با متخلف برخورد و پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمائم:
مطالب مرتبط:
تکمیل اطلاعات بدهی سفارشات بدون انتقال ارز
برچسب ها : 
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


نظر سنجی

http://www.imed.ir/News//2906
Share
نظرسنجی
میزان سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در وب سایت IMED چگونه می باشد؟



آمار بازدید
 بازديد امروز 12,455
 بازديد اين هفته 94,950
 بازديد اين ماه 296,292
 کل بازديدها 11,557,836
user icon
تعداد بازديد اين صفحه:                  15,406,999
پیوندها
آدرس

  تهران، خ انقلاب اسلامی، نبش خیابان خارک، پلاک29

 63420-66724309           66724386