اداره تجهیزات پزشکی
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401
اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرد:

فرصت پرداخت هزینه ثبت کالا و منبع به واردکنندگان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و نحوه تسریع در بررسی پرونده های اصلاحیه

تاريخ:ششم ارديبهشت 1401 ساعت 17:35   |   کد : 5037   |   مشاهده: 4465
فرصت پرداخت هزینه ثبت کالا و منبع به واردکنندگان و نحوه تسریع در بررسی پرونده های اصلاحیه 
فرصت پرداخت هزینه ثبت کالا و منبع به واردکنندگان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و نحوه تسریع در بررسی پرونده های اصلاحیه
پیرو نامه شماره 664/116 مورخ 1401/5/2 و با عنایت به لزوم تامین به موقع تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و تشخیصی کشور و به جهت جلوگیری در وقفه تامین کالا در خصوص تمدید IRC پرونده های ثبت قدیم تمهیدات ذیل توسط این اداره کل صورت پذیرفت:

1- درصورتی که متقاضی نسبت به ثبت اصلاحیه اقدام نموده و به دلیل حجم بالای پرونده ها، پرونده در صف بررسی کارشناسی قرار دارد و در حال حاضر محموله در گمرک بوده و یا تامین کالا دارای فوریت ویژه ای باشد، پرونده ثبت مربوطه، پس از ارائه تعهد توسط شرکت (به پیوست) و ثبت آن در سامانه تعهدات (با عنوان تعهد "درخواست تسریع تایید پرونده اصلاحیه بدون بررسی و پذیرش کلیه مسئولیت ها") و پرداخت هزینه ثبت منبع و کالا با موافقت شرکت، با قید فوریت به مدت حداکثر 8 ماه توسط اداره کارشناسی مربوطه معتبر خواهد شد. در غیر این صورت و عدم فوریت موضوع از طرف شرکت، پرونده تا بررسی کارشناسی و رفع نواقص در صف بررسی قرار می گیرد و به مرور اقدام می شود.

2- درصورتی که شرکت تاکنون نسبت به ثبت اصلاحیه اقدام ننموده است، مطابق توافق سازمان غذا و دارو، تمدید اعتبار از تاریخ 1401/02/10 به مدت حداکثر 3 ماه صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است در صورت عدم ثبت اصلاحیه و عدم پرداخت تعرفه های ثبت منبع (موضوع تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 68349/ت57495/هـ مورخ 19/6/1399) تا تاریخ 10/05/1401، کدهای IRC مذکور تعلیق خواهد شد.

در خصوص بند دوم فوق الذکر توجه به موارد ذیل ضروری می باشد:

1- پرونده هایی مشمول این بند خواهند شد که ماهیت کالای آنها مشمول پرداخت هزینه ثبت کالا و منبع می باشد (ماهیت دستگاه، لوازم جانبی، ابزار، مواد و لوازم مصرفی). در خصوص سایر ماهیتها (مانند قطعات یدکی و ...) تمدید مطابق با روال سابق(درج اصلاحیه در صورت تشخیص کارشناسی به دلیل نقص مدارک و یا به صورت دستی و با مکاتبه شرکت توسط اداره کارشناسی مربوطه) می باشد.

2- این تمدید فقط شامل پرونده های ثبت قدیم وارداتی می باشد. (با مراجعه به سامانه ثبت (Register.imed.ir) بخش ثبت کالای وارداتی منوی آرشیو درخواستها می توانید از قدیم یا جدید بودن پرونده خود مطلع شوید.)

3- این تمدید فقط شامل پرونده هایی خواهد شد که تاریخ نمایندگی و تاریخ کارشناسی آنها معتبر باشد. (با مراجعه به سامانه ثبت(Register.imed.ir) بخش ثبت وسیله پزشکی، منوی لیست IRC با بررسی ستون های تاریخ اعتبار نمایندگی و تاریخ اعتبار مورد نظر کارشناس از اعتبار تاریخ های مذکور اطمینان حاصل نمایید.)

4- این تمدید فقط شامل پرونده های ثبتی می باشد که کالای مربوطه در پرونده نمایندگی شرکت با وضعیت تایید شده موجود باشد. (جهت مشاهده وضعیت کالا در نمایندگی می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نمایندگی خارجی(import.imed.ir) منوی اطلاعات شناسنامه و نمایندگی ها، بخش مشاهده اطلاعات نمایندگی نسبت به وجود کالا و تایید بودن آن اطلاع حاصل نمایید. در غیر این صورت با افزودن کالا به نمایندگی و اقدام لازم آن توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و یا انجمن متخصصین(طبق رویه جاری) مشکل را برطرف نمایید.)

5- این تمدید شامل پرونده هایی است که دارای پرونده اطلاحیه موقت یا در صف بررسی و یا پرونده اصلاحیه تایید شده تا قبل از تاریخ 1401/02/10 هستند نمی باشد و فقط شامل پرونده هایی است که هیچ پرونده اصلاحیه ای درج نکرده باشند(جهت بررسی وجود پرونده های اصلاحیه می توانید به سامانه ثبت(Register.imed.ir) بخش ثبت کالای وارداتی منوی آرشیو درخواستها مراجعه نمایید. در صورت وجود پرونده اصلاحیه موقت تا قبل از تاریخ مذکور نسبت به حذف آن از بخش آرشیو اقدام نمایید.)

6- در صورتیکه تمامی شرایط ذکر شده در بالا برقرار باشد و IRCها از تاریخ ذکر شده تمدید نشده باشند، شرکت می تواند از طریق درج تیکت در سامانه Ticketing.imed.ir موضوع را به اطلاع این اداره کل برساند. با توجه به توضیحات کامل ارائه شده در این خصوص، پاسخ به سوالات و بررسی سایر موارد تنها از طریق درج تیکت انجام خواهد شد. پس تقاضا می گردد از مراجعه حضوری و ازدحام که موجب تاخیر در خدمت رسانی این اداره کل می شود خودداری نمایید. انتظار می رود تامین کنندگان محترم ضمن استفاده از فرصت مذکور و انجام امور بازرگانی جهت تامین اقلام مورد نیاز کشور، همکاری لازم را در اجرای تصویب نامه فوق الذکر بعمل آورند.

ضمائم:
مطالب مرتبط:
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


نظر سنجی

http://www.imed.ir/News/1/5037
Share
نظرسنجی
میزان سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در وب سایت IMED چگونه می باشد؟



آمار بازدید
 بازديد امروز 12,455
 بازديد اين هفته 94,950
 بازديد اين ماه 296,292
 کل بازديدها 11,557,836
user icon
تعداد بازديد اين صفحه:                  32,510,144
پیوندها
آدرس

  تهران، خ انقلاب اسلامی، نبش خیابان خارک، پلاک29

 63420-66724309           66724386